luni, 5 martie 2012

Atingerea blanda a inimii

IUBIREA e pretutindeni, e tot ceea ce exista, e ceea ce esti!

Traind constient fiecare clipa incepi sa vezi IUBIREA oriunde te uiti, incepi sa o gasesti oriunde ai merge! Atingand cu atentie tot ceea ce exista vei incepe sa simti IUBIREA in tot ceea ce faci.

Ati mai auzit probabil si cu alte ocazii expresia: "a face dragoste cu Dumnezeu". Pe multi dintre noi aceasta expresie ne scartaie direct pe creier, trezind la viata din subconstientul nostru un batran inchizitor care striga speriat: BLASFEMIE! Chiar daca n-am facut-o intotdeauna constient si eu recunosc ca mi-a fost rusine si frica de expresia asta.
Secole de-a randul religiile s-au chinuit sa separe spiritualitatea de sexualitate, corpul si carnalul de suflet si omul de Dumnezeu asa ca nu-i de mirare ca ni se pare suspect sa folosim numele domnului intr-o fraza care are-a face si cu sexualitatea. De-abia de curand, de cand am inceput sa inteleg ca toate acestea fac parte din acelasi intreg, am inceput sa accept si sa ma deschid fata de frumusetea ideii de a "a face dragoste cu Dumnezeu".

Acum stiu ca a face dragoste cu o alta fiinta este un act minunat, un portal magic prin care putem experimenta iubirea divina. Si mai stiu ca noi oamenii am avut parte pana acum doar de un foarte mic strop din acest ocean infinit al iubirii divine dupa care inima noastra tanjeste de atata vreme! Noi oamenii am gustat rareori din acest izvor, in momente vulcanice de inspiratie creatoare, in mici clipe in care am ramas muti de uimire in fata unui apus de soare sau atunci cand am facut dragoste cu persoana iubita.

Putina lume e dispusa sa accepte ideea ca de fapt energia sexuala este aceeasi cu energia primordiala, energia creatoare care sta la baza intregului Univers, iar starea orgasmica este totuna cu extazul divin. Multi iluminati au afirmat de-a lungul vremilor ca este imposibil sa ai o trezire spirituala fara sa trezesti in acest proces energia sexuala. Energia sexuala este energia creatoare, este energia care creaza lumi. Fara aceasta energie noi nu putem exista. Daca reprimam aceasta energie, ne reprimam propria creativitate, vitalitate, spontaneitate si practic reprimam viata insasi! De aceea, oricat ai incerca, este practic imposibil sa separi spiritualitatea de sexualitate!

Ca sa fim protejati de acest "pacat" primordial demn de ocara, noi am fost invatati inca de mici, de parinti, de cei din jur si de religie ca sexul este ceva murdar si urat. Am fost invatati sa ne rusinam si sa ne ascundem propria sexualitate. Sa dispretuim organele sexuale si sa ne reprimam impulsurile naturale.
Dar acum incepem incet, incet, sa ne trezim la viata! Acum e vremea sa intelegem adevarul si sa incetam sa ne mai temem de propriile dorinte!

Asadar a fi excitat inseamna de fapt a lasa energia creatoare sa curga liber prin corpul tau! Aceasta stare de excitatie, inseamna a fi prezent si receptiv la tot ceea ce te inconjoara. Lasati aceasta stare sa va cuprinda cat mai des! Lasati senzualitatea sa emane liber din abdomenul vostru. Nu va rusinati! Rusinandu-va, va negati propria viata!

Poti fi excitat cu privire la o persoana sau cu privire la o situatie. Atunci cand suntem "entuziasmati" si ceva ne trezeste interesul aceasta este tot o stare de excitatie. Daca suntem un pic atenti la senzatiile din corpul nostru si le lasam sa existe fara sa le judecam vom observa ca seamana cu starea de excitatie sexuala. Aceasta este focul pasiunii divine care ne cuprinde cu aripile sale si ne trezeste la viata! Este energia pe care creatorul nostru ne-a oferit-o pentru ca la randul nostru sa putem crea!

Odata ce intelegem ca spiritualitatea, sexualitatea si iubirea sunt una si aceeasi energie putem sa ne deschidem mai mult in fata propriei fiinte si sa experimentam mai profund iubirea divina!

Totusi, a face dragoste nu este o idee rezervata numai uniunii cu iubitul sau iubita ta. A fii indragostit este o stare care iti apartine TIE si nu depinde de nimeni altcineva. Poti fii indragostit pur si simplu, radiind iubire oriunde pasesti.

Eu sunt aici sa-ti reamintesc ca iubirea divina este in inima ta si poate fi experimentata in fiecare clipa indiferent unde si cu cine esti! Indiferent daca esti intr-un cuplu sau esti singur, te poti bucura de iubire!

A face dragoste cu Dumnezeu sau cu Universul inseamna pur si simplu a trai constient! Inseamna a trai fiecare clipa ca si cum de-abia ai fi deschis ochii pe aceasta planeta minunata. Inseamna a te mira de fiecare lucru ca si cum ar fi o minune! Pentru ca este! Fii indragostit de viata si de tot ceea ce exista!

Poti experimenta iubirea divina prin a fi in prezent, prin a fi fascinat de un mic fir de iarba, uitandu-te in jur ca si cum ai privi lumea pentru prima data, prin a fi indragostit de vantul care-ti mangaie bland fata, prin a fi indragostit de norii de pe cer sau a fi indragostit de fiinta minunata care esti si de viata insasi! Ce binecuvantare mai mare exista decat sa innoti vesnic in oceanul vast al iubirii?!

Ceea ce am descoperit eu de curand legat de acest subiect este puterea magica a atingerii.

Atingerea este ceva dupa care am tanjit fara sa stiu, ani de-a randul. Fiecare fiinta de pe Pamant are nevoie de atingere. Un bebelus neatins deloc moare sau se imbolnaveste dupa cateva zile. S-au facut multe studii si s-a constatat de fiecare data ca animalele (atunci cand sunt puse sa aleaga) aleg intotdeauna atingerea in loc de mancare. Desi n-ar recunoaste nici in ruptul capului si oamenii au nevoie de mult mai multa atingere si de mult mai multa apropiere decat au parte in zilele noastre.

Atingerea tine de chakra inimii si este un gest care arata iubire. Si fara iubire si sensibilitate, oricat de macho ne pretindem a fi (baieti si fete included) noi nu suntem intregi. Suntem scantei divine, venim din iubire si avem nevoie de iubire ca sa functionam la potentialul nostru divin.

Ati observat cat de bine ne simtim cand atingem un bebelus, mangaiem un animalut sau un copilas, cat de revigorati ne simtim dupa un masaj sau dupa o simpla imbratisare? Explicatia e simpla: toate aceste lucruri activeaza in noi iubirea divina! Atingerea blanda a inimii face minuni! De fiecare data cand atingi pe cineva (sau ceva) cu atentie, blandete si gingasie te conectezi la energia iubirii adevarate!

Din pacate, din teama de a fi raniti, abandonati, vulnerabili ne inchidem tot mai mult in noi si nu ne bucuram deloc de acest dar minunat al atingerii. Oamenii moderni s-au instrainat intr-atat incat a atinge pe cel de langa tine poate fi considerat un lucru de-a dreptul ingrozitor.

Ati observat ca de cele mai multe ori, cand simtim ca ni se pregateste o imbratisare sau o alta forma de intimitate, ne ferim cum putem sa atingem si sa fim atinsi?
Facem tot posibilul sa evitam imbratisarea cu o matusa dragastoasa si numim "siroposi" sau chiar "libidinosi" pe cei care vor sa ne pupe de cate ori ne intalnim cu ei. In cel mai rau caz, daca nu ne putem eschiva nicicum, avem grija sa dam ochii peste cap si sa bagam o fata care sa exprime dezgustul nostru fata de astfel de practici.

Ni se pare jenant sa ne imbratisam familia sau prietenii si cateodata chiar daca ne dorim sa facem asta, pentru ca o facem atat de rar, ne gandim ca sigur ar parea ciudat s-o facem asa din senin... asa ca mai bine renuntam decat sa parem dubiosi sau niste papa lapte sensibili care au nevoie de imbratisari.

Singura persoana cu care ne permitem intimitati si dragalasenii este partenerul de cuplu. Ne construim o insula de intimitate, o fortareata ascunsa, unde ne dam masca jos si in care putem explora atingerea, imbratisarile si dezmierdarile. Acolo ne simtim in siguranta sa fim vulnerabili, sa fim noi insine si sa ne lasam atinsi in voie. Sigur ca nu-i nimic rau in asta, doar ca in felul asta punem o presiune uriasa pe relatia noastra si cerem unui singur om sa ne alimenteze cu toata iubirea de care avem nevoie. Pe cand, daca ne-am deschide in acelasi fel si catre restul lumii am descoperi pretutindeni un ocean infinit de iubire si acceptare. Si am descoperi ca e safe sa fim noi insine, ca e ok sa ne aratam vulnerabilitatea in fata oricui, pentru ca odata cu vulnerabilitatea, am scos la lumina si frumusetea si gingasia si blandetea din inima noastra!

De multe ori, ne inchidem complet fata de cei din jur (mai ales atunci cand suntem intr-un cuplu) pentru ca atingerea unei persoane de sex opus poate sa trezeasca in noi diverse senzatii neasteptate, poate chiar sa ne excite. Lipsiti de orice fel de contact si privati de apropierea si intimitatea atat de necesare, nici nu-i de mirare ca am ajuns sa ne temem de o atingere prieteneasca.
God knows what that might trigger in us??! :D

Atunci cand cineva ne atinge si asta trezeste ceva in noi, tindem sa reprimam repede aceste senzatii de teama sa nu fim considerati niste depravati sau obsedati de sex, de teama sa nu pacatuim sau sa nu cumva sa ne inselam partenerul avand aceste senzatii fata de o alta persoana. Dragilor, aceste senzatii sunt normale si daca trecem dincolo de "etichetele" mentale pe care tot noi le-am lipit acolo, vom descoperi niste senzatii placute, care ne umplu trupul, dar mai ales inima cu caldura. Amintiti-va: excitatie inseamna trezirea energiei sexuale iar energia sexuala este energia care da viata! Lasati aceasta stare sa existe si sa se dezvolte. Lasati senzualitatea sa va inunde viata! Traiti cu pasiune si senzualitate fiecare clipa! Cand aceasta stare va va cuprinde intreaga fiinta si intreaga viata veti fi cu adevarat vii! Atingeti cu incredere, cu blandete, cu toata inima, pe oricine si orice va iese-n cale si veti vedea cum viata voastra se transforma in magie!!!

A trai scaldat intr-un sentiment permanent de senzualitate este un concept nou pentru noi. Senzualitatea nu este neaparat un concept sexual si nu tine de a face sex. Senzualitatea este o stare de prezenta, inseamna a-ti folosi pe deplin toate simturile, a trai constient, cu toata fiinta ta!

Imi amintesc niste vremuri frumoase, din copilaria mea magica, din vremea cand eram o maaare pupacioasa si o mare mamoasa si dragastoasa. O pupam pe bunica-mea minim 10 ture pe zi, a cate minim 10 pupici fiecare. O pupam si o strangeam in brate pana o zapaceam :) Dar ii placea! Ea se simtea iubita si eu eram iubire!
Pe vremea aceea, strangeam in brate, mangaiam si pupaceam fara discriminare pisici, catei, animalute de plus, pui de gaina... inclusiv statui :) Era minunat!

Apoi imi amintesc niste vremuri (nu foarte demult apuse) in care eu ma temeam de atingere. Evitam sa fiu atinsa si faceam tot felul de exchibitii dubioase ca sa evit sa ating pe cineva. Evitam sa ma deschid de teama sa nu fiu ranita, evitam sa-mi arat vulnerabilitatea si sa-mi deschid inima cea dragastoasa de teama sa nu-mi fie calcata in picioare. Asa cum numai Dumnezeu stie sa le potriveasca, imediat ce a murit bunica, in viata mea a aparut Luci, asupra caruia, intr-un final, cand am prins incredere in dansul, mi-am revarsat toata dragalasenia, blandetea si gingasia. Iar acum dupa mai bine de zece ani am inteles ca inima mea poate si vrea si a prins curaj sa inceapa sa daruiasca mai mult. Inima mea a devenit tot mai mare si iubirea ei e ca un porumbel tinut in cusca. Porumbelul meu vrea sa zboare liber in lume si sa raspandeasca iubirea peste tot.
Inima mea tanjeste dupa mai multa apropiere, dupa mai multa atingere, dupa mai multa daruire si dupa impartasirea iubirii divine cu tot ceea ce exista.

Acum m-am vindecat de teama de atingere si ma bucur din toata inima de fiecare ocazie de contact. Imi place sa ating cu atentie obiectele cu care am de-a face pe parcursul zilei, imi place sa simt texturile materialelor cu care lucrez, imi place sa pun mana pe umarul unui prieten, sa iau pe cineva de brat sau sa pup si sa imbratisez prietenii dragi pe care nu i-am vazut demult.

Dar oare cum ar fi sa indraznesc mai mult si sa merg mai departe? Oare cum ar fi sa las porumbelul sa zboare mai liber si iubirea inimii mele sa cuprinda intreaga planeta? :)

Cum ar fi sa pot lua mana oricui intr-a mea, pur si simplu?
Cum ar fi sa pot sta cu urechea lipita de pieptul unui necunoscut si sa-i aud inima cum bate?
Cum ar fi sa intind mana si sa mangai cu blandete obrazul unui om chiar daca nu-mi e prieten intim?
Cum ar fi sa imbratisez pe cineva minute in sir?
Ma intreb cum ar fi sa-mi plimb incet degetele prin parul unui prieten?
Si ce-ar fi sa-mi dau voie sa simt orice-ar fi sa simt cand fac toate astea?
Cum ar fi sa-mi dau voie sa simt mai mult, sa daruiesc si sa primesc mai multa iubire divina?

Daca si tu iti pui astfel de intrebari vei avea ocazia sa afli in curand in primul meu atelier de atingere blanda. Coming soon pe ecrane! :D

Va imbratisez si va las in compania cuvintelor lui Osho:

"Senzualitatea inseamna ca esti deschis, ca portile tale sunt deschise, ca esti gata sa palpiti odata cu existenta. Daca o pasare incepe sa cante, persoana senzuala imediat simte cantecul rezonand in cel mai profund colt al fiintei sale. Persoana lipsita de senzualitate nici macar nu aude, sau poate ca percepe doar un zgomot venit de undeva; nu ii patrunde in inima.

Nu condamnaţi senzualitatea! Ea a fost condamnată în întreaga lume şi, din cauza acestei condamnări, energia care poate înflori în senzualitate se transformă în perversiune, gelozie, furie, ură; ea generează o existenţă aridă, lipsită de orice savoare. Senzualitatea este una din binecuvântările omenirii. Este sensibilitatea voastră, este conştiinţa voastră. Este conştiinţa voastră filtrată prin corp.”

- Osho –

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu