miercuri, 31 august 2011

Ta na na na na na na! I feel good!

Ard de nerabdare sa va povestesc ce-am facut eu in ultimele zile de ma simt asa bine!
In primul rand, cam de o saptamana incoace am facut zilnic cam o ora de yoga. Inainte sa plecam din Bucuresti faceam yoga odata pe saptamana si cateodata acasa, cand reuseam sa ma mobilizez.
Pe langa asta, datorita noii mele iubiri: Carol Tuttle :P am aflat ca sunt tipul energetic 1 si anume: light, upward, bright, fresh, brilliant, random. Imi plac lucrurile noi si fun to do si imi vine greu sa intru in rutina. Asa ca am inteles in sfarsit ca nu are rost sa mai incerc sa ma disciplinez sau sa imi bag pe gat una sau alta. Asa sunt eu, ma plictisesc repede de lucruri si daca trebuie sa fac ceva mecanic, o fac, dar fara nicio placere. Dar ce mi-am reconfirmat zilele trecute este faptul ca orice lucru poate fi transformat in ceva fun.

La fel si yoga! Sau mai bine spus, mai ales yoga! In Bucuresti faceam o combinatie foarte faina de yoga cu meditatie si respiratie, care mi-a prins suuuper bine. Ma simteam plina de energie in ziua respectiva chiar daca ma trezeam la 6 dimineata, sa ajung la 7 la sala. Dar acolo era simplu. Era normal sa ma duc odata ce plateam abonamentul, mergeam impreuna cu luci si acolo, cu instructor imi era mult mai usor sa ma tin de treaba. Acasa, din cate ma cunosc, stiam ca trebuie sa ma motivez cumva, sa make things work :) Niciodata nu mi-a placut aerobicul, alergatul, nici macar mersul pe bicicleta nu ma tinea prea mult si acum inteleg (datorita descrierii atat de frumoase a lui carol a calitatilor tipului energetic 1) ca pur si simplu ma plictiseam!! Dar eu nu stiam asta cand m-am apucat acum o saptamana de yoga asa ca aveam otzara de strangere de inima ca ma apuc si iar o sa ma las si nu perseverez si n-am ambitie si iar nu fac nimic si iar abandonez/renunt si iar is de cacao...

Dar, lucrurile s-au potrivit de minune si de data asta si am gasit solutia perfecta. Yoga are mii si mii si mii de pozitii (si nu glumesc)! Chiar ai de unde alege! Am cautat si am si gasit cateva filmulete pe youtube cu exercitii care mi se potrivesc (in acest moment al existentei mele fizice :P) care sunt fun si entertaining si pe care sa le pot si executa, of course :P
In fiecare zi am incercat sa adaug ceva nou, am incercat sa fac doar pozitii care imi plac si cu care ma simt bine. Si a fost extraordinar! Ma simt excelent!
Simt ca inteleg acum pentru prima data forta extraordinara a acestei practici. Yoga se rasfrange asupra vietii, asupra fiecarui moment, te insoteste toata ziua si iti schimba viata complet! Mi-e greu sa explic exact ce simt dar daca o sa practicati si voi o sa intelegeti. Simt ca sunt mult mai relaxata fizic si mental. Sunt mai constienta de respiratie, sunt de la o zi la alta mult mai flexibila si mai rezistenta in pozitiile pe care le fac.
Va prezint in continuare cateva din preferatele mele de pana acum:









Cand ma voi plictisi de ele o sa incerc altele :) yaaay! Abia astept Sunt multe filmulete cu exercitii super faine!
O chestie foarte importanta si care imi place mult de tot, este faptul ca yoga este despre armonie, flow, relaxare. Nu e despre muschi, fortzosenii sau pushing yourself. Miscarile se fac incet si placut. Evolutia este inevitabila. Devii mai flexibil de la o zi la alta fara sa fortezi. Un alt aspect important este ca se tine foarte mult cont de respiratie. Imi amintesc acum cativa ani cand am inceput sa fiu mai constienta de importanta sportului ca nu eram in stare sa respir nicicum in timpul exercitiilor. Cateodata imi era mai usor sa-mi tin respiratia decat sa o linistesc sau o coordonez. Si pentru ca nu stiam cat e de important sa respir, imi tineam respiratia minute intregi.
Si oare nu facem noi asa si in viata? Ne tinem respiratia cand suntem stresati. Ne tinem respiratia cand suntem nervosi, speriati. Ne tinem respiratia pana trece o situatie bulversanta. Cateodata nu respiram calumea cu zilele, asteptand sa treaca "greul" ca sa ne putem relaxa. Lighten up people! Avem dreptul sa ne relaxam si sa respiram chiar acum, indiferent de situatia in care ne aflam! Ba chiar ajuta! Chiar acum respira adanc de 3 ori si pe expiratie spune in gand: pace, relaxare, armonie :)
Si cum respiratia este singurul mod in care corpul si creierul nostru se oxigeneaza este foarte important sa respiram corect si constient cat mai mult.
Simt ca respiratia profunda si armonioasa din timpul exercitiilor de yoga se infiltreaza pe nevazute in viata de zi cu zi. Ma trezesc in timp ce lucrez prin curte sau spal vasele sau cos la masina ca respir adanc si din cand in cand mai scot cate un oftat adanc, relaxant.
Yoga m-a invatat sa respir profund si sa ma relaxez. Si ce bine e!!! Doamneee ce bine e! Multumeeeeesc!!
Va recomand din toata inima!! Try YOGA people!!! It's MAGICAL!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu